src='http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.3.2/jquery.min.js' type='text/javascript'/>

Δευτέρα, 27 Σεπτεμβρίου 2010

Lets talk about religion



Επειδή έσιει μέρες να βάλω κανένα σοβαρό ποστ, θέλω να μιλήσουμε λλίον για το αγαπημένο μου θέμα συζήτησης: τη θρησκεία. Εν περιμένω να φκάλουμεν άκρη ή κανέναν πόρισμα, απλά θέλω να δω που στέκεστε γιατί πιστεύκω το συγκεκριμένο θέμα εν καθοριστικό πάνω στη διαμόρφωση ενός χαρακτήρα. Το θέμα απασχόλησε με αρκετά για χρόνια (ειδικά στην εφηβία μου) και εθκιάβασα έναν καταραμένο πράματα για μια φάουσα θρησκείες. Χριστιανισμό (γιατί μετά που 12 χρόνια πιππίλλιμα της ίδιας ιστοριάς στα σχολεία, στην ουσία εν μαθαίνεις τίποτε), μουσουλμανισμό, ινδουισμό, εβραϊσμό, ζωροαστρισμό, βουδισμό, παγανισμό...
Οι θκυό τελευταίες εκάτσαν μου παραπάνω γενικά σαν θεωρείες και υιοθέτησα στη ζωή μου πολλές που τες αρχές τους. Πράμα που με έκαμε τουλάχιστον καλλύτερον άνθρωπο προς τους άλλους (γιατί ως έφηβος είμουν πολλά μαλάκας άνθρωπος). Το πόρισμα μου για τες θρησκείες όμως εν (με ορισμένες εξαιρέσεις) ότι πρόκειται για same shit different story. Ορισμένες βέβαια εν πιο ακραίες που τες άλλες (π.χ. είμαστε οι εκλεκτοί του δικού μας θεού και εσείς εκάτσετε πάνω), αλλά σε γενικές γραμμές εν το ίδιο πράμα.
Στο κάτω κάτω, ο θεός, όπως τον περιγράφουν, εν αδύνατο να γίνει εξολοκλήρου κατανοητός που τον άνθρωπο. Πόσο παραπάνω τούτη η κατανόηση να επιβληθεί πριν αιώνες και να μείνει απαράλλακτη ως σήμερα. Εν εξελίσσεται; Εν μαθαίνουμε νέα πράματα; Εν καταλάβουμεν το θεό καλλύτερα; Εμάθαμεν τα ούλλα πριν μια φάουσα τζαιρό; Πόσο επιπόλαιος και αλαζονικός εν τούτος ο τρόπος σκέψης; Ακόμα και να εν έτσι τα πράματα, τούτο το "γεγονός" ήταν να εγίνετουν αντιληπτό που ούλλους τους πολιτισμούς με τον ίδιον τρόπο;
Πλέον βλέπω τα πράματα με έναν πιο "ορθολογικό" τρόπο. Πιστεύκω στη φυσική. Απλά πράματα, Μπιγκ Μπανγκ, εξέλιξη και ξέρω'γω κουβέντες. Τωρά αν κάποιος πιστεύκει στον οποιοδήποτε θεό, εν με χαλά καθόλου. Αν νοιώθεις καλλύτερα πιστεύκωντας και αν σε βοηθά η πίστη σου να ξεπεράσεις τες δυσκολίες που συναντάς και να έβρεις κάποιες αρχές στη ζωή σου, τόσο το καλλύτερο. Ότι βοηθά τον εγκέφαλο σου να απελευθερώσει τες αναγκαίες ουσίες και να παράγει τες κατάλληλες ορμόνες για να αντιμετωπίσει την κάθε περίπτωση, κάμνει σου καλόν.
Μεν περιμένεις ρε φίλε όμως να επιβάλεις την άποψη σου. Δόξα σοι ο θεός (γαμώ τες εκφράσεις που μου εκόλλησεν η "παιδεία") σε τούτον τον κακομοίρικον τον πλανήτη έσιει μια φάουσα ανθρώπους με ακόμα τόσους διαφορετικούς τρόπους σκέψης. Αν εσκεφτούμασταν ούλλοι το ίδιο ήταν να έχανε το κάθε άτομο τη μοναδικότητά του. Έτσι κι αλλιώς είμαι σίουρος ότι αν εκαταφέρναν να επιβάλουν μιαν κοινή θρησκεία, σε χρόνο μηδέν θα εβρίσκαν 1.002 άλλα πράματα που μας χωρίζουν για να σφάζουντε.
Τούτοι οι ανθρώποι που προσπαθούν να επιβάλουν την άποψη τους στο θέμα θρησκείας προκαλούν μου ανάμικτα συναισθήματα. Που τη μια σπάζουν μου την για τον φασιστικόν τρόπον σκέψης τους, και που την άλλη γουστάρω πολλά να τους ταράσσω γιατί σοκάρουνται εύκολα. Και δόξα σοι ο θεός (άτε πάλε), η "παιδεία" μας εκατάφερε να παράγει πολλούς σε τούντον τόπον. Εν λες και έπιασεν ο "πολιτισμός" μας εργολαβίαν τες παρωπίδες και βάλλει τες του άλλου μόλις γεννιέται.
Εντάξει, είπα να βάλω κανένα σοβαρό ποστ, αλλά η πολλή σοβαρότητα βλάφτει. Και όσο πιο σοβαρό εν ένα θέμα, τόσο πιο καλά ένι να του προσθέτεις χιούμορ, για να μεν χαντακωθείς. Γι'αυτό ήβρα σας θκυο stand up comedy για το θέμα που με ενθουσιάσαν. Το ένα λλίο πιο "προκλητικό" που το άλλο, αλλά έχουν πολλή χάζι. George Carlin και Jim Jefferies. Enjoy.



84 σχόλια:

  1. Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση φίλε μου. Θα προτιμήσω να μην εκφράσω την άποψή μου γιατί εν ευαίσθητο το θέμα ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προσωπικά δεδομένα συζήτηση κομμένη, έλεγε ο υδραυλικός σε ένα σήριαλ του τζαιρού μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ θεωρώ ότι η θρησκεία με οποιοδήποτε ένδυμα είναι πάντα μια ανέκαθεν ανάγκη του ανθρώπου να ελπίζει σε κάτι καλύτερο, στη λύση των προβλημάτων του και στην προσωπική λύτρωση. Ξεκινήσε ως αγνό δέος προς τη φύση, κατέληξε επιχείρηση, τουλάχιστον στο δυτικό κόσμο.
    Τωρά ακριβώς τι υπάρχει δεν ξέρω. Πάντως νομίζω πως κάτι υπάρχει, μια ενέργεια με σκοπό την ισορροπία. Και πάλι... δεν είμαι σίγουρη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. πολύ ενδιαφέρον. με ανάμεικτα συναισθήματα. δεν ξέρω που στέκομαι. πραγματικά. αυτό που ξέρω είναι πως η πίστη δίνει δύναμη και αυτόματα γκρεμίζεται και χάνεται μπροστά σε μεγάλα κακά της ανθρωπότητας, βλέπε σεισμούς και λοιπά δινα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σέβομαι την θρησκεία του κάθε θρησκευόμενου ανθρωπου, δεν την προσβάλλω όπως δεν προσβάλλω κάποιον επειδή υποστηρίζει αντίθετη πολιτική ιδεολογία που εμένα. Καταλαβαίνω την ανάγκη να νοιώσεις ότι εν είσαι μόνος και απροστατευτος, ότι ούλλα τα κακά κ τα καλά γινουνται για κάποιο λόγο.

    Αλλά εγώ δεν πιστεύω σε κανένα θεό, το θεωρώ παράλογο. Είναι σε αντίθεση με τις αρχές της επιστήμης και της λογικής. Αν πρέπει οπωσδήποτε να ονομάσω κάτι θεό, τότε θα ονομάσω τη φύση. Τι πιο θαυμαστό υπάρχει από την ατελείωτη εναλλαγή θανάτου και ζωής; Η γνώση ότι ό,τι με αποτελεί κάποτε είχε πεθάνει και ξαναζωντάνεψε μέσα από εμένα;
    Αν δεχτώ ότι είμαι θνητή, ότι οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να πεθάνω και να τελειώσουν ούλλα για εμένα χωρίς την παραμικρή πιθανότητα μεταθανάτιας ζωής τότε θα προσπαθήσω να είμαι όσο καλύτερος άνθρωπος γίνεται τωρά, τωρά που υπάρχω. Να απολαύσω τη ζωή μου τωρά που ξέρω ότι υπάρχει.

    Defiance άνοιξες πολλά ωραίο και μεγάλο θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. πολλά ωραίο ποστ...
    άρεσεν μου το

    "Τωρά αν κάποιος πιστεύκει στον οποιοδήποτε θεό, εν με χαλά καθόλου. Αν νοιώθεις καλλύτερα πιστεύκωντας και αν σε βοηθά η πίστη σου να ξεπεράσεις τες δυσκολίες που συναντάς και να έβρεις κάποιες αρχές στη ζωή σου, τόσο το καλλύτερο."

    δαμέ ενόμιζα εννα πείς οτι τζιαι συ παραδεχεσαι καποιοθ είδους σπιριτουάλιτι αλλα με το επόμενο εφανηκες τελεια Δαρβινιστής:-):

    "Ότι βοηθά τον εγκέφαλο σου να απελευθερώσει τες αναγκαίες ουσίες και να παράγει τες κατάλληλες ορμόνες για να αντιμετωπίσει την κάθε περίπτωση, κάμνει σου καλόν."


    Να σου πω τζιαι αλλο ενα κοπλιμάν, αρέσκει μου που γράφεις Κυπριακά. Εννα μου πείς σιγα τα αυγά, αλλα ετσι, έθελα να σου το πω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο ανθρωπισμός -το να είσαι "άνθρωπος" δηλαδή και κυριολεκτικά και μεταφορικά- για μένα προσωπικά δεν προσδιορίζεται από την ύπαρξη ή μη του θεού.
    Επίσης, ποτέ κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για το "μετά".
    Αγνωστικίστρια λοιπόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @Νυχτερινός Ποδηλάτης
    Να'σαι καλά. Έτσι κι αλλιώς, ξέρω που στέκεσαι ;)

    @Mana
    Μιλάς μας για τον άντρα σου, τες κόρες σου, το σπίτι σου, τη δουλειά σου, και η θρησκεία εν "προσωπικά δεδομένα"; Τωρά που το σκέφτουμαι, πάντα αποφεύγεις να μιλήσεις για θρησκεία. Χμμ, σε ποια μυστική αίρεση είσαι;

    @Aurora
    Όπως το είπες, εξεκίνησε ως απάντηση και εκατάντησε επιχείρηση. Κανένας εν νομίζω να ξέρει αν υπάρχει κάτι και τι, αλλά εν τους εμποδίζει να το "πουλούν".

    @She Demon
    Συμφωνώ, η πίστη δίνει δύναμη. Το πως χειρίζεσαι τζείνην τη δύναμη εν το παν. Αν την χρησιμοποιείς για να ξεπεράσεις προβλήματα, να φανατίσεις ή να επιβληθείς.

    @Αππωμένη
    Εν τούτες οι σκέψεις ακριβώς που με επίραν κάποτε κοντά στον παγανισμό. Που μια φάση και μετά όμως, είδα το απλά ως πλεονασμό και εκράτησα το σεβασμό για τη φύση και κάθε τι ζωντανό.

    @PostBabylon
    Ευχαριστώ για το κομπλιμέντο :) Αν και εν συμφωνώ εντελώς με το Δαρβίνο, πιστεύκω ότι οι παραπάνω θεωρίες του εν γεγονότα.

    @Korinna
    Έσιεις δίκιο, το παν εν να είσαι "άνθρωπος", αν και ορισμένες συμπεριφορές που βλέπω και ορισμένα "επιτεύγματα" της ανθρωπότητας κάμνουν με να ντρέπουμαι να είμαι άνθρωπος. Αγνωστικίστρια; Ενδιαφέρον...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Defiance, εν είμαι παγανίστρια. κ ο παγανισμός θρησκεία είναι. Απλά μαγεύουμαι που την φύση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ήμουν σίουρη ότι θα εσχολιάζαν μόνο οι συμφωνούντες :i

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Αππωμένη
    Εν είπα ότι είσαι παγανίστρια. Αλλά το σημείο που είπες "Τι πιο θαυμαστό υπάρχει από την ατελείωτη εναλλαγή θανάτου και ζωής; Η γνώση ότι ό,τι με αποτελεί κάποτε είχε πεθάνει και ξαναζωντάνεψε μέσα από εμένα;" εν πολλά κοντά στον παγανισμό. Εν τούτο που πριν χρόνια εξύπνησε μέσα μου μια πρωτόγονη φυσιολατρία.

    @Sike
    Δυστυχώς. Φαίνεται ότι απαξιούν να μου κάμουν ένα σχόλιο και να παίξει λλίη συζήτηση. :/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @Sike σωστό, θα βάλω μια ανάρτηση που έχω έτοιμη εδώ και καιρό, με θέμα δημοτικό σχολείο και θρησκευτικά για να δούμε αν αντιδράσει κανείς. Αργότερα όμως... Οκτώβρη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανήκω στην Σέκτα των Επαναστατών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αίρεση είπαμε, όι οργάνωση. Συγκόφκω σε για Opus Dei...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. έδωκες πάνω. για αυτό δεν χρησιμοποιούμε προφυλακτικά εξάλλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Εν αμαρτία τα προφυλακτικά. Εμποδίζουν τη γέννηση παραπάνω εγγεγραμμένων οπαδών μιας θρησκείας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Σόρυ, αλλα πρέπει τζαι εγώ να συμφωνήσω μαζι σου, Ντιφάιανς. Έν αποκαλώ τον εαυτό μου άθεο. Έν μου αρέσκουν οι ταπέλλες για κανένα λόγο. Άμα με ρωτούν τι είμαι απλά λαλώ non-religious, γιατί πολύ απλά εν θέλω να μπαίνω σε καμιά κατηγορία.
    Έχω να πω ότι το ποστ σου εν πολλά ωραίο. Αρέσκει μου να ακούω τις ιδέες τζιάλλων ανθρώπων που εν πιστεύκουν σε τίποτε, γιατί στην ηλικία μου ούλλοι οι ενήλικες που με περιτριγυρίζουν εν χριστιανοί.
    Όπως είπε ο Καζαντζάκης "Δε φοβάμαι τίποτα, δεν ελπίζω τίποτα, ειμαι λεύτερος."

    Κατ' εμένα η ελευθερία σκέψης εν η πιο μεγάλη αρετή, πάνω που τις θρησκείες τζαι πάνω που ούλλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Όντως, το "non religious" εν καλλύτερο που το "άθεος". Το δεύτερο παραπέμπει σε κάποιον μπορεί να προσπαθεί να επιβάλει κιόλας την άποψη του. Το να περιτριγυρίζεσαι που θρήσκους ανθρώπους (όι κατ'ανάγκη χριστιανούς) έννεν απαραίτητα κακό. Ορισμένες φορές κάποιος μέσα που τη θρησκεία καταφέρνει να έβρει αρχές και "εντολές", που τον κάμνουν καλλύτερο άνθρωπο και έπρεπε να ήταν αυτονόητες. Πάντως (ειδικά για την ηλικία σου) αρέσκει μου πολλά ο τρόπος σκέψης σου και οι γνώσεις σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Συμφωνώ για το ότι εννεν κακό τζίνοι που με περιτριγυρίζουν ότι εν χριστιανοί, αλλά εν έχω κανένα στο στενό μου κύκλο που να έχει τις ίδιες ή έστω παρόμοιες απόψεις με μένα.
    Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Ε, τί να κάμω, είμαι ανήσυχο πνεύμα τζαι ψάχνουμε συνέχεια, πάνω σε τούτο το θέμα τζαι σε πολλά άλλα ταμπού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. όργανα του σατανά μάνα μου τα προφυλακτικά. για αυτό σάστου τζαι έρκονται. (είμαι η φωνή της παραφωνίας σήμερα ή μου φαίνεται;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. εννοούσα. είμαι ο ορισμός της παραφωνίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ώσπου έσιεις φωνή εν καλά, ας εν και βραχνή. Λαλώ σου ούλλη μερα πιε καμμιά αντιβίωση και κανένα τσάι τα μαυρογέριμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. 1. Μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα έρχεται να επιβεβαιώσει ότι ακόμα και τα φαινομενικά πιο ελαφρά αντιβιοτικά μπορούν να διαταράξουν σοβαρά την ισορροπία των μικροβίων που ζουν στο έντερο, μειώνοντας τον αριθμό των «καλών» μικροοργανισμών, γεγονός με απρόβλεπτες συνέπειες για την υγεία του ατόμου.

    2. Η φωνή μου μια χαρά είναι. Είμαι βραχνή και σέξι.

    3. Τσάι ήπια. Green tea

    4. Και εννοούσα μεταφορικά ότι είμαι παραφωνία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Τους πειραματισμούς και τες έρευνες σου άφησ'τες στην άκρη και έννα κολλήσεις τα μωρά και έννα βουράς. Το "άφησ'με γιε μου (αψιου), μια χαρά είμαι (κουχ, κουχ)" εν πείθει. Ειδικά αν το λαλείς με στουπωμένη μούτη. Επρόσεξα το ότι είσαι παραφωνία σήμερα. Διαφωνείς με όσα έγραψα, αλλά αποφεύγεις να το πεις μπας και γίνει συζήτηση. Α, και :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Άμαν γίνεσαι σοβαρός, χάνεις τη γοητεία σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ουφ, αυκά στον τοίχο που σύρνω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Αγαπητέ ανοίγεις τεράστιο, ανεξάντλητο θέμα. Συμφωνώ πολλά από αυτά που λες, ειδικά με το "Έτσι κι αλλιώς είμαι σίουρος ότι αν εκαταφέρναν να επιβάλουν μιαν κοινή θρησκεία, σε χρόνο μηδέν θα εβρίσκαν 1.002 άλλα πράματα που μας χωρίζουν για να σφάζουντε."

    Εγώ πιστεύω στο Θεό. Δεν ξέρω ποιος είναι και πώς τον λένε. Ίσως είναι οι ουσίες του εγκεφάλου στις οποίες αναφέρεσαι. Και όποιος μου πει πως δεν υπάρχει Θεός του απαντώ να αποδείξει πως δεν υπάρχει :) Όπως λες κι εσύ, ο καθένας πιστεύει ότι γουστάρει: έχει και κόσμο που πιστεύει ότι προερχόμαστε από εξωγήινους, οπόταν, you know....whatever...

    Σ'αυτό που εναντιώνομαι όμως κάθετα είναι στον τρόπο της Εκκλησίας, και φαντάζομαι κατανοείς τι εννοώ. Οι θρησκείες έχουν κατασκευαστεί άπειρα χρόνια πριν για να κρατούν τον κόσμο μέσα σε λογικά πλαίσια του νόμου και της ηθικής. Όταν η ίδια η Εκκλησία ξεπερνάει αυτά τα όρια, λογικό είναι ο κόσμος να χάνει και την πίστη του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Σωστός ο διαχωρισμός θρησκείας που εκκλησίας. Έτσι ένι, η θρησκεία, η πνευματικότητα, ο θεός, πρέπει να εν για ούλλον τον κόσμο. Εν πολλά αφηρημένες και γενικές έννοιες για να μπουν σε καλούπια. Πόσο παραπάνω να έρκουνται "επιχειρήσεις" (βλέπε εκκλησίες) και να πιάνουν τα δικαιώματα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Εγω φιλε, καθοριζω τον εαυτο μου σαν...
    Θρησκευομενο...αντιπαλο των εκκλησιων...
    Διαχωριζω σαφως τις θρησκειες απο τις οργανωμενες
    επιχειρησεις που βγαζουν λεφτα απ αυτο...
    Η που στελνουν τους φανατικους βλακες τους να σφαχτουν, η να ανατιναχτουν για οποιοδηποτε ΘΕΟ...
    Δεν αισθανομαι...οτι θρησκευομαι σε μια συγκεκριμμενη θρησκεια, αλλα βρισκω θετικα και αρνητικα σε ολες τις θεωριες που διαβασα, ως τωρα...Ετσι κατεληξα στον ΑΝΘΡΩΠΟ...
    Ναι...Εδω βρισκομαι τωρα...Πιστευω στον ανθρωπο...Την αληθεια του, το ψεμμα του, τα ολα του...Οχι γιατι αισθανεται, αλλα για ενα και μονο λογο...ΕΧΕΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ [αυτογνωσια] και
    στο μετρο της...χαρακτηριζεται και ο πολιτισμος του...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Εγώ εκείνο που διαχωρίζω είναι ότι άλλο πράμα ο χριστιανισμός ως τρόπος ζωής και το αγαπάτε αλλήλους τζαι άλλον το τι λαλεί ο παπάς του κάθε χωρκού τζαι ο κάθε επίσκοπος που υπήρξε κάποτε, υπάρχει ή θα υπάρξει. Αν και δεν είμαι θρήσκα, υπάρχουν κάποιες ιδέες του χριστιανισμού και κομμάτια από την αγία γραφή που μου αρέσουν ιδιαίτερα, π.χ. μη κρίνεται για να μην κριθείτε, ο αναμάρτητος πρώτος το λίθο βαλέτω επ' αυτής και διάφορα άλλα περι ταπεινοφροσύνης που έχει εκλείψει τελειώς από την εποχή μας. Χωρίς να το ψάχνω ιδιαίτερα και να κολλώ σε δόγματα παίρνω αυτά που μου αρέσουν και με εκφράζουν και αδιαφορώ πλήρως για όσα λέει η επίσημη εκκλησία. Όσο για τους διάφορους που αυτοδιορίστηκαν εκπροσώποι του θεού στη γη, σπάζουν μου την.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ωραίος Μαχαίρη. Ακόμα και στον ίδιον το θεό (τον οποιοδήποτε θεό) υπόσταση ο άνθρωπος του έδωσε, με βάση τον τρόπο που κατανοούσε τα πράγματα. Δεν ξέρω ούτε αν τον δημιούργησε, ούτε αν τον ανακάλυψε. Αλλά ο άνθρωπος του έδωσε τη μορφή που ξέρουμε, ο άνθρωπος τον λάτρεψε, ο άνθρωπος τον χρησιμοποίησε κερδοσκοπικά και ο άνθρωπος σκοτώνει στο όνομά του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ακριβώς τούτον εν Σκουλουκούιν. Να πιάνεις τες σωστές αρχές που τη θρησκεία και όι να την εκμεταλλεύκεσαι. Τούτες όμως οι αρχές, οι εντολές και οι κανονισμοί εν έπρεπε να ήταν αυτονόητες; Εν μπορούμε δηλαδή να καταλάβουμε π.χ. ότι έννεν σωστό να σκοτώσεις τον άλλο ρε παιδί μου; Πρέπει να γίνει είτε αμαρτία, είτε παράνομο, και να τιμωρηθείς είτε που το θεό, είτε που την αστυνομία, για να καταλάβουμε ότι εν λάθος;
    Και ο χριστιανισμός και ο μουσουλμανισμός και ο εβραϊσμός έχουν σωστές ιδέες και μηνύματα. Αλλά η αντιπροσωπία τους και τα υποκαταστήματα τους σε τούντον κόσμον εν έχουν υπόθεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. εν πολλοίς συμφωνώ μιτά σου. ο οποιοσδήποτε μπορεί να πιστεύκει σε ότι θέλει.

    αλλά, τζαι τονίζω το, ο κάθε θρησκευόμενος εν έσςει κανέναν απολύτως δικαίωμαν να προσπαθεί να επιβάλει τες θρησκευτικές του πεποιθήσεις εις την κοινωνίαν τζαι πόσον μάλλον να βασίζει τον τρόπον που λειτουργά η κοινωνία, το κράτος τζαι οι νόμοι βάσει της θρησκείας του ή να θέτει τοίχη μεταξύ αυτού τζαι της υπόλοιπης κοινωνίας λόγω θρησκείας.

    εγιώ προσωπικά εμελέτησα αρκετές τζαι διάφορες θρησκείες όπως τζαι εσού. μερικές μου επροκαλέσαν αηδίαν, μερικές επροσπαθήσασιν να εμπαίξουν με την νοημοσύνην μου. αλλά εκατάλαβα ότι γενικά οι θρησκείες προσπαθούσιν να δημιουργήσουσιν κάπκοιαν 'αρχήν' τζαι 'βασιμότηταν' για τους διάφορους κανόνες που ακολουθά μια οποιαδήποτε κοινότητα που ασπάζεται την οποιαδήποτε θρησκείαν.

    εν έτη 2010 εν υπάρχει τέθκοια ανάγκη για τους νόμους μας επειδή ξέρουμεν το αποτέλεσμαν αν μια κοινωνία πάψει να ακολουθά μερικούς κανόνες/νόμους κτλ.

    που στέκω τωρά; είμαι αγνωστικιστής επειδή πιστεύκω ότι εν υπάρχει ικανοποιητική απόδειξη ότι ο θεός υπάρχει ή ότι εν υπάρχει. το μόνον πράμαν που πιστεύκω έν η Γνώσις.

    φυσικά για μερικούς είμαι φανατικός χριστιανός που βουρά που πίσω τον αρχιεπίσκοπον. χαχαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Νομίζω πως ο θεός εφευρέθηκε τη στιγμή που ένας πρωτόγονος άνθρωπος σκέφτηκε πως εκείνος άξιζε περισσότερο από έναν λίμπουρον.
    Από τότε, αυτή η ανθρώπινη αλαζονεία έχει φέρει μύρια κακά στον πλανήτη μέσω των θρησκειών, αλλά ευρύτερα, και μέσω της ανεξέλεγκτης καταστροφής που του κάνουμε.
    Προτιμώ να θεωρώ εκείνες τις "θρησκείες" που τοποθετούν τον άνθρωπο δίπλα από τον λίμπουρο ως φιλοσοφική στάση - πολύ πιο θετική από αυτά που μας μαθαίνουν στα θρησκευτικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Άιστα αστεία, όσες φορές και να τους γράψεις ότι εν είσαι χριστιανός και εν ασχολήσε με τη θρησκεία, τζείνοι επιμένουν: Είσαι φανατικός χριστιανός που κάμνεις σταυροφορία.
    Έτσι ένι όμως. Οι θρησκείες εβάλαν ορισμένους κανόνες για να λειτουργά σωστά η κοινωνία, άσχετο αν σε μια φάση εξεφύγαν και πλέον εν αχρείαστοι. Ως και η νηστεία, ελειτουργούσε ως εξοικονόμηση τροφίμων σε δύσκολες περιόδους. Σήμερα λαλούμεν τη νηστεία "μέτρα λιτότητας", διαφέρει ανάλογα με την κοινωνική τάξη και (ευτυχώς) έννεν κάθε χρόνο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. @Strovoliotis
    Τζείνον το ότι ο θεός έβαλεν τη φύση και τα ζώα στην υπηρεσία του ανθρώπου, εν μπορώ να το ακούω. Η κατάσταση της φύσης και του πλανήτη σήμερα πηγάζει που τούτο το σκεπτικό. Έσιει που τον τζαιρό που ο άνθρωπος εξέφυγε που τη φυσιολατρεία και επήε σε ένα ανθρωποκεντρικό θρησκευτικό σύστημα που εκαταστρέψαμεν τούντον πλανήτη. Πόσο νου δηλαδή έπρεπε να έχουμε για να μάθουμε να μεν σιέζουμε τζαμαί που τρώμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Χαίρουμαι πάρα πολλά που ενώ εν τόσο ευαίσθητο το θέμα η συζήτηση εν τόσο ήρεμη.
    Τις θρησκείες (τουλάχιστον τις μονοθεϊστικές) βλέπω τες όι σαν πνευματικότητα, αλλά σαν μια προσπάθεια να μπουν νέοι κανόνες την εποχή που αναπτυχθήκαν. Οι οποίοι κανόνες, ή νόρμες εν πλέον ξεπερασμένες. Εν χρειάζεσαι να σου πει η θρησκεία να μεν κλέψεις, γιατί υπάρχουν οι κοσμικοί νόμοι και οι νορμες που σου το απαγορευουν. ή στην τελική η ίδια σου η συνείδηση.

    Πιστεύω ότι ο λόγος που κάποιοι άνθρωποι πιστευουν σε ένα ή σε χ θεούς ή στην μετενσάρκωση εν επειδή φοβόμαστε τον θάνατο, το τέλος. Εν θέλουμε να αισθανομαστε μόνοι ή ασήμαντοι. (όι πως εν κακό να θέλεις να πιστεύεις). Αλλά νομίζω ότι αν σταματήσουμε να φοούμαστε τον θάνατο, εννα χάσουν τον λόγο ύπαρξής τους οι θρησκείες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Εκτός που το φόβο του θανάτου, μπαίνει στην υπόθεση εγωκεντρισμός, μεγαλομανία, αλαζονεία... Αρνούμαστε να πιστέψουμε ότι τούτον είμαστε, εν έχουμε καμμιά διαφορά που ένα λίμπουρον (όπως λαλεί και ο Στροβολιώτης). Τζείνος έσιει μια ζωή, όπως και εμείς. Αν το δεχτούμε τούντο πράμα έννα αλλάξει και η συμπεριφορά μας απέναντι στα ζώα. Ξέρεις, τα ζώα που εν έχουν την πολυτέλεια της ψυσιής.
    Κάποτε άκουσα και την άποψη ότι αν πιστεύκει ένας φτωχός ότι τούτη η ζωή εν έσιει σημασία, ότι έσιει τζιάλλη ζωή όπου όλοι εν ίσοι, τότε έννα επαναστατήσει πιο δύσκολα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Defiance, το σαββατοκύριακο είδα το ντοκιμαντέρ του Dawkins root of all evils...για τη θρησκεια:)

    Επήε σε ένα αμερικάνο ευαγγελιστή ο οποίος μα το θεό (χαχα) με το βλέμμα του εσκότωσε τον Dawkins με αργό και βασανιστικό θάνατο εκατό φορές. Φεύγοντας ο Dawkins εφώναζεν ο ευαγγελιστής ότι οι Δαρβινιστές (όπως ο Dawkins) αποκαλούν το ποίμνιο του ζώα (λέμε με εξέλιξη).
    Μα τι άλλο είμαστε εκτός που ζώα; Εν κακό;

    Το τελευταίο άκουσα το κι εγώ. μόνο που στην εκδοχή που άκουσα ο φτωχός πιστεύει ότι εννα ανταμειφθεί επειδή ήταν φτωχός και εβασανίζετουν. Πιστεύω το απόλυτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Όλοι χρειαζόμαστε κάποιον δίπλα μας στα δύσκολα, κάτι μου να μας διά ελπίδα τζαι υπομονη τζαι στήριξη. Άλλοι έχουν τους φίλους τζαι την οικογένεια τζαι άλλη έχουν το θεό, ίσως σε συνδιασμό με τα πιο πάνω. Το μόνο σίουρο ένει ότι άλλο θρησκεία τζαι άλλο επιχείρηση. Τζαι όσο τζαι να φωνάζουν τζαι να μουρμουρούν οι βαθιά θρησκευόμενοι, εν λίο δύσκολο άμα βλέπεις ότι με κάθε σου βήμα για την υιοθέτηση ή την διατήρηση της πίστης σε μια θρησκεία πρέπει να βάλεις τζαι τη λιρούα σου, σε δίσκο, κουτί (τζαι τζέπη, BMW του παπά κτλ).
    Άμα όμως πιστέφκεις σεβόμενος τζαι τις άλλες θρησκείες, άμα είσαι συζητήσιμος τζαι εν φορείς παρωπίδες, άμα πιστέυκεις πνευματικά τζαι όι χρηματικά y not?

    Συγκεκριμένα, προχτές μετά που μνημόσηνο τζαι μετά τον κατασπαραγμών των κολλύφων ήταν μια γυναίκα, αρκετά μεγάλη στην ηλικία τζαι που απότι εκατάλαβα πρέπει ναν συχνή επισκέπτρια στο 'ναό του Θεού' τζαι έθαφκε τη γειτόνισσα της σε κάτι άλλες φίλες της.

    Δε το και τούτο, ο Tim Minchin εν αρκετά καλός κωμικός, παίζει κ μουσική στα show του:)

    http://www.youtube.com/watch?v=ET1-_PeExMs

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. defiance: άσχετο, αλλά σχετικά με τη στιχομυθία σου με τη Μάνα... Τζι ύστερα λαλούν για τους δημόσιους υπαλλήλους... τς τς τς τς
    "Πιστεύω ότι ο λόγος που κάποιοι άνθρωποι πιστευουν σε ένα ή σε χ θεούς ή στην μετενσάρκωση εν επειδή φοβόμαστε τον θάνατο, το τέλος. Εν θέλουμε να αισθανομαστε μόνοι ή ασήμαντοι. (όι πως εν κακό να θέλεις να πιστεύεις). Αλλά νομίζω ότι αν σταματήσουμε να φοούμαστε τον θάνατο, εννα χάσουν τον λόγο ύπαρξής τους οι θρησκείες..." λαλεί η Αππωμένη και συμφωνώ μαζί της 100%. Αφού πολλές φορές πιάνω τον εαυτό μου να με φαντάζομαι μετά το θάνατο, λες και είναι αυτονόητο ότι θα υπάρχω κατά κάποιο τρόπο. Μόνο και μόνο επειδή, όπως εκατομμύρια κόσμου, δυσκολεύομαι να δεχτώ ότι κάποτε "απλά" πάυουμε να υπάρχουμε. Και να πώς δημιουργείται η θρησκεία. 'Οι πάμε στους ουρανούς, όι μετενσαρκωνόμαστε, όι μετεμψυχονόμαστε, όι περιπλανιώμαστε στο καθαρτήριο κ.ο.κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Πιστεύκω στον τριαδικό Θεό, πιστεύκω τζαι στο σκοπό-στο έργο της εκκλησίας. Εν θα συζητήσω περαιτέρω όμως διότι ή πίστη τούτη εν εμπειρική, τζι αν δεν ζήσει κάποιος το Θεό εν μπορεί να καταλάβει τί με κάμνει να πιστεύκω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. "Φαίνεται ότι απαξιούν να μου κάμουν ένα σχόλιο και να παίξει λλίη συζήτηση"

    defience kai nyxterine, αν εν όπως εμένα και οι υπόλοιποι διαφωνούντες, τότε εκαταλάβαν ότι τέτοιες συζητήσεις είναι εντελώς και παντελώς και ολοκληρωτικά και απόλυτα αχρείαστες και ανούσιες. Εξυπηρετούν μόνο στο να πει ο κάθε άθρησκος/προβληματισμένος τον καημό του, να συμφωνήσουν κάποιοι, να νιώσουν για λίγο το ανήκειν, να πουν λλίο για τους παπάες τζιαι.. ως πάρατζει.

    Δεν πρόκειται να πείσει κανένας κανέναν περί θρησκείας - αν εν κάτι στο οποίο θα πιστέψεις, θα πιστέψεις μέσα που τη δική σου ζωή τζιαι όι μέσα που 2 γραμμές σε ένα σχόλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. @Sike εγώ δεν είπα ότι θέλω να πείσω οποιονδήποτε, αλλά πιστεύω ότι κάθε συζήτηση είναι χρήσιμη. Ο άνθρωπος είναι ον κοινωνικό, δε γεννηθήκαμε και τα ξέραμε όλα, μέσα από το παράδειγμα των άλλων και την συζήτηση-κοινωνικοποίηση γινόμαστε άνθρωποι. Αν ο καθένας κλεινόταν στον εαυτό του και πίστευε τα δικά του δε θα συνεννοούμασταν. Και όσοι πιστεύουν και όσοι δεν πιστεύουν, μέσα από τους άλλους έγιναν έτσι. Οπότε μη μας απορρίπτεις τόσο εύκολα. Μπορεί μέσα στη χαζομάρα μας να έχουμε και λίγο δίκιο. Εξάλλου υπάρχουν τα επιχειρήματα που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να μας πεις ότι είμαστε ηλίθιοι και όχι το: "Εξυπηρετούν μόνο στο να πει ο κάθε άθρησκος/προβληματισμένος τον καημό του, να συμφωνήσουν κάποιοι, να νιώσουν για λίγο το ανήκειν, να πουν λλίο για τους παπάες τζιαι.. ως πάρατζει". Πού το ξέρεις ότι είναι έτσι; Μας γνωρίζεις τόσο καλά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. @Σαικ, αλοίμονο αν ήθελα να σε πείσω. Καμία σχέση, μα καμία. Έχεις κάθε δικαίωμα να πιστεύεις στο θεό, όπως κι εγώ έχω κάθε δικαίωμα να μην πιστεύω. Αν ο λόγος που εσχολίασα στο ποστ του Δεφιανς ήταν για να πείσω κάποιον ή να τον προσηλυτίσω να μου ρίξετε πίσσα και πουπουλα:)

    Τι ακριβώς μας εμποδίζει να συζητήσουμε;
    Αν ήμουν χορτοφάγος κι εσύ παμφάγος, τι θα μας εμπόδιζε να συζητήσουμε; Γιατή η πίστη σε κάποιο θεό να είναι διαφορετική; Πάλε για προσωπική επιλογή μιλούμε..

    Μπορεί αν με αντικρούσεις, να καταλάβω καλύτερα κάποιον που εν θρήσκος. Μπορεί εσύ να καταλάβεις καλύτερα γιατί κάποιος εν άθεος ή αγνωστικιστής. Εννα μάθουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. @Αππωμένη
    Εν έτυχε να δω το ντοκιμαντέρ. Θα το ψάξω. Εν ξέρω ποιον εν χειρότερο, το ότι πιστεύκουν ότι εν κάτια παραπάνω που ζώα ή το ότι πιστεύκουν ότι τα ζώα εν τόσο υποδεέστερα

    @Red
    Συμφωνώ και επαυξάνω. Τα κιλούθκια τα –πολλά- παραπάνω, τα χρυσά ούλλα και τα χλιδάτα αυτοκίνητα εν μου κάθουνται για λιτότητα και σύμβολα πίστης. «Άμα όμως πιστέφκεις σεβόμενος τζαι τις άλλες θρησκείες, άμα είσαι συζητήσιμος τζαι εν φορείς παρωπίδες, άμα πιστέυκεις πνευματικά τζαι όι χρηματικά y not?». Amen!

    @Aurora
    Εποντάραν πάνω στο θάνατο πολλές θρησκείες και ευκάλαν κέρδος. Αλλά αν η Mana και εγώ είμασταν κυβερνητικοί, την ώρα που εγράφαμεν τα σχόλια θα εξυπνούσαμεν που τον μεσημεριανό μας ύπνο :P

    @Neerie
    Εν μέσα που τα βιώματα και τες εμπειρίες μας που αναπτύσσουμεν την κοσμοθεωρία μας. Και μέσα που τες γνώσεις που την εμπλουτίζουμε. Γι’αυτό, πίστευε και μη, ερεύνα.

    @Sike
    Εν έχω κανένα καημό για τη θρησκεία. Έχω απόψεις όμως και αρέσκει μου να τες μοιράζουμε και να ακούω και τες απόψεις των άλλων. Εν τούτο που κάμνουμε πιο πάνω. Ανταλλαγή απόψεων και ιδεών. Σκοπός μου εν ήταν να πείσει κανένας κανέναν, αλλά να συζητήσουμε το θέμα και να δω που στέκεστε πνευματικά. Τωρά αν δεν απαξιούσες (γιατί εν απαξίωση τούτον που έκαμες), ίσως ακούαμε και τη δική σου άποψη. Αν δεν εσυζητούσαμεν έτσι θέματα θα εμεινίσκαμεν ο καθένας στον κόσμο του και θα εμεγάλωνε το διαθρησκευτικό χάσμα ακόμα παραπάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. αππωμένη και defiance και ποδηλάτη

    δέννεν απαραίτητα απαξίωση να μεν θέλεις να συζητήσεις για κάτι, απλά μπορεί να θωρείς ότι εν θα φκει κάτι που τη συζήτηση

    είμαι σίουρη εξανακάμετε συζήτηση περί θρησκείας άπειρες φορές τζαι στην καλλύττερη περίπτωση εσυμφωνήσετε ότι διαφωνείτε

    έτσι θα γίνει κι εδώ, για άλλη μια φορά
    γι αυτόν είπα δε θέλω να συζητήσω περαιτέρω

    είπα ότι πιστεύκω, είπετε ότι δεν πιστεύκετε, είπαμεν τις απόψεις μας, τί άλλον έχουμε να πούμε γενικά?

    ειδικά βέβαια μπορούμε να συζητήσουμε πολλά, είμαι σίουρη έσιετε να πείτε πολλά για τους παπάδες που κλέφκουν τις εκκλησίες τζαι για τις γειτόνισσες που κουτσομπολεύκουν μες την εκκλησία αλλά προσωπικά δέννεν θέμα που θέλω να συζητήσω, εν βλακεία, δεν έσιει τζαι σχέση με την ουσία του ποστ

    ειδικά επίσης θα μπορούσαμε να συζητήσουμε για το τί κάμνει κάποιον σαν εμένα να πιστεύκει στο Θεό αλλά έχω την εντύπωση πως αν σας πω ότι πιστεύκω τζαι θωρώ καθημερινά την αγάπη τζαι την παρουσία Του στη ζωή μου εν θα σας κάμει καμιάν αίσθηση

    γι αυτό λέω, εν εμπειρίες τούτες, αν δεν τες ζήσετε εν θα τες καταλάβετε, προσωπικά δεν βλέπω λόγο να κάθουμαι να γράφω δαμαί για τις απόψεις/εμπειρίες μου

    είπετε που στέκεστε, είπαμεν τζι εμείς... έν ήταν τούτος ο σκοπός του ποστ?


    χάτε τζι ο Θεός μαζί σας :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Έννεν απαξίωση το να μεν θέλεις να συζητήσεις και να πεις θκυο κουβέντες. Απαξίωση εν το "τέτοιες συζητήσεις είναι εντελώς και παντελώς και ολοκληρωτικά και απόλυτα αχρείαστες και ανούσιες". Όπως θα εμπορούσε να χαρακτηριστεί και υποτίμηση ή/και προσβολή το "Εξυπηρετούν μόνο στο να πει ο κάθε άθρησκος/προβληματισμένος τον καημό του, να συμφωνήσουν κάποιοι, να νιώσουν για λίγο το ανήκειν".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. @Neerie ευχαριστώ :) εγώ δε νιώθω ότι έχω να χωρίσω κάτι με κανέναν. Όλες οι απόψεις είναι σεβαστές και κάποτε αλλάζουν με τον καιρό, και οι δικές μου και των άλλων. Το συμφωνούμε ότι διαφωνούμε εν το καλύτερο.

    Όμως:
    Η θεωρία της θρησκείας δεν έχει σχέση με τους ιερείς μην μας υποτιμάς, δεν φέρνουμε τέτοια φτηνά επιχειρήματα. Όπως και το ότι εσείς νιώθετε την παρουσία του Θεού και δεν χρειάζονται άλλα επιχειρήματα. Εμείς δηλαδή εππέσαμε που το εξώστ της μοτόρας; Γιατί εν νιώθουμε εμείς έτσι πράμα; Είμαστε κατώτεροι άνθρωποι οπότε δεν αξίζει να ασχολείστε μαζί μας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. @Neerie,
    Βασικά μεν το δεις σαν επίθεση σε εσένα. Απλά επειδή εσυ απάντησες, απευθύνουμαι τωρά σε εσένα.

    Εμένα εν με απασχολεί ούτε να πούμε για τους παπάδες ούτε για την οργανωμένη θρησκεία. Ξέρω ότι άμαν πιστεύκεις στο θεό εν αλλοιώνουν την πίστη σου κάποια μαύρα πρόβατα γιατί μπορείς και διαχωρίζεις τα.

    Τούτο που θέλω να μάθω και να καταλάβω μέσα που τη συζήτηση εν το πως εννοεί ο καθένας τον θεό. (ειδικά άμαν φκάλουμε έξω τις διάφορες εκκλησίες). Μπορει τούτο που εσυ ονομάζεις θεό, εγώ να το λαλώ δικαιοσύνη, ή αγάπη ή σεβασμό. Μπορεί να πιστεύουμε στις ίδιες ακριβώς αρχές και ιδέες αλλά να το ονομάζουμε διαφορετικά και να το θεσμοποιούμε με άλλο τρόπο.

    Τζιαι φυσικά εν ζητά κανένας να δικαιολογηθείς ούτε να μπεις στη θέση να αμυνθείς. αν είναι δυνατόν.
    Απλά να συζητήσουμε, να δούμε αν συμφωνούμε κάπου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. διορίζω την neerie κυβερνητικόν μου εκπρόσωπο γιατί λαλεί τα πιο καλά τζιαι γίνεται πιο κατανοητή που μένα.

    συγγνώμη αν εφάνηκα προσβλητικά απαξιωτική, εν ήταν σκοπός μου. Τζείνο που εννοούσα εν ότι μέσα που την μικρή μου πείρα εντός και εκτός μπλογκόσφαιρας, τέτοιες συζητήσεις σπανίως έχουν απλό ενημερωτικό χαρακτήρα ("Έχω απόψεις όμως και αρέσκει μου να τες μοιράζουμε και να ακούω και τες απόψεις των άλλων"), συνήθως είναι αναμάσημα των ίδιων απόψεων από τα ίδια άτομα: είτε οι μεν προσπαθούν να πείσουν τους δε, είτε μιλούν οι μεν χωρίς τους δε τζιαι ανακυκλώνουν τον πόνο τους.

    Μακάρι τούτη η συζήτηση να εν όντως όπως ωραία την περιγράφει η αππωμένη ("Αν ήμουν χορτοφάγος κι εσύ παμφάγος, τι θα μας εμπόδιζε να συζητήσουμε") τζιαι ξανά συγγνώμη αν σας επρόσβαλα με την δήλωση αποχής μου ή/και αν επαρεξήγησα τες προθέσεις σας. Όνεστ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. @Sike respect:)
    Ένα καλό που έχουν τα μπλογκς εν ότι ενεν τόσο άμεση η επικοινωνία, εν γίνεται σε πραγματικό χρόνο. οπότε μπορείς να σιωπήσεις, να επεξεργαστείς με την ησυχία σου τί είπε ο συνομιλητής σου και μετά να εκφέρεις (ήρεμα) τη γνώμη σου.
    Μεν έχεις έννοια, προσωπικά ούτε επροσβλήθηκα ούτε τίποτε. Έτο, κουβέντα να γινεται:)
    Κ τωρά περιμένω την διορισμένη εκπρόσωπό σου να κοψουμε καμιά κουβέντα. Αν θέλεις έλα κι εσύ στην παρέα:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Αν μια συζήτηση ξεκινά με το να πείσει ο ένας τον άλλο να δεχτεί τες απόψεις του, ξεκινά λανθασμένα. Το παν ένι να εξηγήσει ο καθένας τη δική του άποψη και να δώκει επιχειρήματα, όπως βλέπω εγώ τα πράματα. Αν μη τι άλλο, έτσι έννα καταλάβει τον τρόπο σκέψης του άλλου και -αν εν σωστός άνθρωπος- έννα την σεβαστεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. παίδες
    εξακολουθώ να πιστεύκω ότι εν θα φκει τίποτε που τη συζήτηση για τους λόγους που είπεν τζι η Sike, αλλά

    defiance
    νομίζεις ότι το διαθρησκευτικό (έσιει έτσι λέξη?) χάσμα μπορεί να γεφυρωθεί τζαι να δεκτεί ο άθεος ή ο θρησκευόμενος ότι υπάρχει μισός θεός τζαι να πλησιάσουν λλίον οι απόψεις τους?

    οξά να πιστέψει ο βουδιστής τζαι ο χριστιανός ότι ο Θεός εν μισός Βούδας, μισός τριαδικός?

    έτο συμφωνείς ότι διαφωνείς και τέλος

    αν σε ενδιαφέρει πραγματικά τζαι θέλεις πραγματικά να εξερευνήσεις τα πιστεύω κάποιου, πάεις τζαι γνωρίζεις τον κόσμο του, ζεις όπως τζείνος για να τον καταλάβεις, να δεις γιατί σκέφτεται έτσι

    όπως ο κοινωνιολόγος πάει τζαι μεινίσκει με τους Ζουλού για να καταλάβει πως σκέφτουνται τζαι γιατί

    ειδάλλως απλά συζητάς για χάριν της συζήτησης, απλά κατσιαρίζεις τζαι λαλείς το πειν σου τζαι το ξειν σου για τα πιστεύω του άλλου (εν απευθύνομαι σε εσένα προσωπικά, μιλώ στον οποιονδήποτε "εσύ")


    ποδηλάτη
    ένιξέρω γιατί θέλετε να λαλείτε τζι άλλα επιχειρήματα, εγώ εν νιώθω πως χρειάζεται να πω τζι άλλα, εν θέλω να πείσω κανέναν με κουβέντες τζι έπρεπε να μου πεις θέκκιου που δε σε πρήζω ώσπου να σε πείσω!!!

    επίσης δεν ξέρω γιατί εν θωρείτε τζείνα που θωρώ, μάλλον διότι θωρείτε/θωρούμεν αλλού


    αππωμένη
    αν πιστεύκεις σε ότι εδίδαξεν ο Χριστός περί αγάπης, θυσίας, σεβασμού του συνανθρώπου κλπ τότε συμφωνούμε στις αρχές. Διαφοροποιούμαστεν όμως ως προς την πηγή των αρχών τζαι τους λόγους (αγαπώ τζαι σέβουμαι για να είμαι καλός άνθρωπος πας τη γη Vs αγαπώ επειδή πιστεύκω τζι αγαπώ σ/το Θεό που με έπλασεν, που εν αγάπη τζαι θέλει να είμαι τζι εγώ όπως Αυτόν, η προσωποποίηση της αγάπης)

    Άρα μάλλον διαφοροποιούμαστε στο σημαντικό "Ν'αγαπάς τον Κύριο το Θεό σου μ' όλη την καρδιά σου και μ' όλη την ψυχή σου, μ' όλη τη δύναμη σου και μ' όλο το νου σου" που επίσης διδάσκει ο Χριστός

    και άρα πάλε συμφωνούμε ότι διαφωνούμε

    :)


    (ε sike, θέλω αύξηση)





    over and out

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. @Sike @Neerie Οι αντιδράσεις εκατέρωθεν είναι αναμενόμενες, δυστυχώς υπάρχει προκατάληψη. Είπα κι εγώ πολλές φορές να μη μπαίνω σε τέτοια διαδικασία. Έχω στα πρόχειρά μου σχετικές αναρτήσεις αλλά δεν τολμώ να τις δημοσιεύσω γιατί το χιούμορ μου μπορεί και σίγουρα θα παρεξηγηθεί.
    Κατά τα άλλα συμφωνούμε κόσμια ότι διαφωνούμε και κακίες δεν κρατούμε. Σίγουρα έχουμε άλλα κοινά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Neerie, σεβαστό. Εν μπορώ να προσθέσω τίποτε αφού εν θέλεις να δώκεις συνέχεια στο θέμα (ειδικά αν δεν σου δώσει αύξηση η σάικ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Neerie, γίνεται ήδη διαθρησκευτικός διάλογος (έσιει έτσι λέξη και έτσι ονομάζουνται οι συναντήσεις εκπροσώπων διαφορετικής θρησκείας) με μέλη πολλών θρησκειών. Σκοπός έννεν να συμφωνήσουν ότι διαφωνούν ούτε να κάμουν μια κοινή θρησκεία, αλλά να αποδεχτεί η κάθε πλευρά τες απόψεις της άλλης και να σταματήσουν να προσβάλλουν ο ένας τον άλλον (έστω και άθελα τους) και να σφάζουνται. Το να κατανοήσεις τον τρόπο σκέψης του άλλου και να σεβαστείς το δικαίωμα του να έσιει την προσωπική του άποψη εν μεγάλη κουβέντα. Μόνο και μόνο αν σταματήσει η αντίληψη "θάνατος στους άπιστους" που προωθείται μέσα που δόγματα εννάν σημαντικό βήμα. Στο κάτω κάτω, εν έχουν κοινές απόψεις και αρχές; Εν μπορούν να αποφασίσουν ότι κοινό δόγμα των μεγάλων θρησκειών εν η αγάπη; Πρέπει να διεκδικεί ο καθένας την αγάπη ως αποκλειστικότητα του δόγματος και να μισούν ο ένας τον άλλο για την αγάπη;
    Τωρά για το να ζήσω τον "κόσμο" του άλλου, εμεγάλωσα στην Κύπρο και ξέρω καλά τον "κόσμο" των χριστιανών (των ορθόδοξων τουλάχιστον), την παιδεία τους και τον τρόπο ζωής τους. Τον "κόσμο" των ουσουλμάνων, βουδιστών και ινδουιστών πάλε εγνώρισα τον, με επισκέψεις στες χώρες τους, συζητήσεις με άτομα που ασπάζουνται τες θρησκείες τους και εμπειρίες που τα έθιμα τους. Μπορεί να μεν τον έζησα για χρόνια, αλλά μιαν ιδέαν έπιασα την.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. ποδηλάτη, ανάρτηστες ολάν! εν τζι είμαστε μουτζαχεντίν. Τζιαι στο κάτω κάτω... screw us. Μεταφόρικλι σπίκιν, ε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. Thelo tosa polla na po alla tha protimiso na siopiso !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. Πε ότι θέλεις, μεν φοάσαι, εν θα μας δέρει η Sike. Αφού λαλεί το και η ίδια, ένεν μουτζαχεντίν :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. Μα έγινε πανικός μέσα σε 2 μέρες, τι φρόνιμοι που είσαστε:)

    Θα ήθελα απλά να προσθέσω (επειδή αναφέρθηκε το θέμα του θανάτου) ότι η λογική μου δεν με αφήνει να πιστέψω ότι ήρθαμε στη γη, μετά πεθαίνουμε και μετά δεν υπάρχει τίποτα. Όχι επειδή φοβάμαι το θάνατο (αντιθέτως), αλλά τα πάντα είναι τόσο σοφά μελετημένα, συμμετρικά/μαθηματικά υπολογισμένα, που αρνούμαι να πιστέψω ότι ζούμε απλά ώσπου να φθαρεί η ύλη/το σώμα μας.

    Νομίζω ότι αν αναλογιστεί κανείς το μέγεθος του θαύματος της φύσης, της ζωής, της σκέψης και της εξέλιξης, είναι πολύ δύσκολο να εφησυχαστεί ότι οφείλονται όλα σε χημικές ή άλλες αλυσιδωτές αντιδράσεις. But maybe it's just me, you know... :) Πίστεψέ με, δεν περιορίζω τη σκέψη μου μόνο εντός των ορίων της γης, αλλά βλέπω και το τι συμβαίνει στο σύμπαν Εκεί υπάρχουν ουσίες που εμείς δεν έχουμε ανακαλύψει ακόμα. Ποιος ξέρει τι παίζει κι εκεί;

    Για το θέμα του λίμπουρου... ναι, είμαστε και τα δύο ζωντανά όντα μέλη της διατροφικής αλυσίδας. Εν θεωρώ τον εαυτό μου ιδιαίτερα σημαντικότερο που έναν λίμπουρο , αλλά μετά από μελέτες που έγιναν σε λίμπουρους, φαντάζομαι αποδεικνύεται ότι ο άνθρωπος έχει πολλές περισσότερες επιλογές και δυνατότητες που μπορούν να επηρεάσουν την έκβαση στην εξέλιξη της γης, και γιατί όχι, και του σύμπαντος. No?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. Ωραίο το σκεπτικό σου. Με ένα κάπως διαφορετικό τρόπο πιστεύκω και εγώ ότι εν ολοκληρώνουμε το κύκλο μας με το θάνατο. Ότι εζήσαμε, ότι εμάθαμε, μνήμες, εμπειρίες, τρόπος σκέψης, εν μέσα στο DNA μας. Και θα περάσει στους απογόνους μας, είτε ως συνήθειες, είτε ως τρόπος σκέψης, είτε ως κλίσεις. Τούτες οι εμπειρίες με την πάροδο του χρόνου στα ζώα μετατρέπουνται σε ένστικτα, μυστικά επιβίωσης και τρόποι βελτίωσης της ζωής. Ίσως εν τούτο και η μετεμψύχωση που έχουν ορισμένες θρησκείες. Σκέφτου η σύσταση που έσιει το DNA σου να αναπαραχθεί μέσω των απογόνων σου (και χιλιάδων φυσικών γενετικών πειραματισμών) με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.
    Όσον αφορά τους λίμπουρους, εν όντα κατά δισεκατομμύρια χρόνια παλαιότερα των ανθρώπων. Και, όπως και οι μέλισσες, λειτουργούν σε πιο συλλογικό επίπεδο. Σαν να εν ο καθένας κύτταρα ενός ενιαίου οργανισμού. Κάποτε είδα ένα ντοκιμαντέρ για τους λίμπουρους και έμεινα. Έψαξα και εθκιάβασα λλία πράματα παραπάνω και ενθουσιάστηκα. Έδωκες μου ιδέες. Incoming post soon.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. "Ότι εζήσαμε, ότι εμάθαμε, μνήμες, εμπειρίες, τρόπος σκέψης, εν μέσα στο DNA μας" Υπάρχει ένα καταπληκτικό βιβλίο (science fiction) που ταιριάζει πολύ μ'αυτό που λες. Δεν θα πω τίποτα άλλο μήπως θέλεις να το διαβάσεις:)
    http://www.greekbooks.gr/BookDetails.aspx?id=188608#

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  65. Εν το έχω υπόψην μου, αλλά θα το έβρω να το διαβάσω. Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  66. Τζιήνο το πίστευε τζιαι μη ερέυνα ,να υποθέσω εν τζιαι υσχύει ένεν; :)Πάντως καλόν ένι οι οποιεσδήποτε θρησκείες να με φέρνουν τσακωμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  67. Ισχύει όμως το "Πίστευε και μη, ερεύνα". ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  68. Nananananannananananananaan
    lalalalalalalala


    Andreas

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  69. Τωρά είδα το ποστ, όπως και νάχει, λοιπόν κατά το θέμα, δηλώνω χριστιανός. Δεν είμαι πολλά της εκκλησίας. Εκκλησιασμό κατάλαβα μόνο σε μοναστήρι (επισκέπτης) μπορώ να πω, οι "εκκλησίες που πάει ο κόσμος ο πολύς" καταλήγουν να είναι κάτι άλλο, θέλει πολλή προσπάθεια να συγκεντρωθείς εκεί, να σκεφτείς, να προσευχηθείς, να νιώσεις. Οι θρησκείες, ναι κι εγώ πιστεύω ότι πολλές έχουν ομοιότητες, και θετικές και αρνητικές. Άρα υπάρχει μια κεντρική αλήθεια και ο καθένας ας την ονομάζει όπως θέλει, κι ότι μπορεί ή ότι του επιβάλλει η συνείδηση του (όχι ότι του υποβάλλει ο όποιος τρίτος) ας ακολουθεί. Φτάνει να προοδεύει και να είναι "καλός" άνθρωπος μέσα στην κοινωνία των ανθρώπων και μέσα στη φύση. Προσωπικά μεσα στο Χριστιανισμό βρίσκω πολλές απαντήσεις. Ερευνώ, και από την άλλη αμφισβητώ επίσης ξεπερασμένες διαδικασίες και κανονισμούς, κι άμα δεν μου κάθεται δεν ακολουθώ.

    Απαντήσεις όμως δεν μπορείς να έχεις σε όλα έτσι? Και φίλε defiance και άλλοι φίλοι, δεν το πήγατε παραπέρα? Πριν το big bang λέω (οκ δεκτό), τι προυπήρξε?
    Πάντα θα πλανάται το ερώτημα για μένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  70. Κκουλλά, οι παραπάνω εκκλησίες κατά τες μεγάλες γιορτές εχάσαν πιστεύκω εντελώς την ικανότητα να περάσουν πνευματικότητα και μηνύματα. Πλέον εκαταντήσαν τόποι κοινωνικής συνάθροισης και συναναστροφής. Σε μοναστήρκα και σε πιο απομονωμένες εκκλησίες σίουρα το συναίσθημα που σου διούν εν πιο έντονο.
    Όσον αφορά το big bang, οι επιστήμονες εν αποφάσισαν ακόμα για το τι επροϋπήρξε. Και λέγοντας επιστήμονες εννοώ κάτι επιτροπές καρεκλοκένταυρων που αρνούνται να δεχτούν καν ως πιθανότητα και να εξετάσουν μια προοδευτική θεωρία. Όπως και να έσιει, η επιστήμη εμένα διά μου παραπάνω συγκεκριμένες απαντήσεις που κάθε τι άλλο. Προσωπικά πιστεύκω ότι απάντηση για έτσι ερώτημα μπορεί να δώκει εν μέρη η κβαντική φυσική. Σε γενικές γραμμές λαλεί ότι εν μια τεράστια συστολή και διαστολή του Σύμπαντος που κορυφώνεται με ένα big bang και επαναλαμβάνεται αμέτρητες φορές. Σκέφτου το σαν αναπνοή του Σύμπαντος, σαν παλμός. Τωρά αν κάποιος χαρακτηρίσει το Σύμπαν ως θεό και αποδώσει του την αναπνοή/παλμό, εν δική του δουλειά. Ο καθένας όπως αντιλαμβάνεται τα πράματα καλλύτερα. Οι βουδιστές αποκαλούν τούτην την κατάσταση το "Ένα", που περιφέρεται αέναα στο χρόνο και διά ζωή με την πνοή του. Οι ινδουιστές συμμερίζουνται τούντην άποψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  71. Κάθε πράμα με τη δουλειά του, γι' αυτό η Επιστήμη σου δίνει τόσες απαντήσεις. Εν δουλειά της να απαντά. Της θρησκείας όμως όχι ακριβώς. Εν πιο πολυποίκιλο το θέμα της.
    Εμένα εν το χωρεί ο νους μου έστω τζαι με τούτη τη θεωρία συστολής-διαστολής του σύμπαντος. Που εβρέθηκεν τούτη η μάζα? Απάντησε κανένας σε τούτο το ερώτημα?
    Eν κάτι σαν το άλλο το κοινότυπο: Εν η κότα που έκαμεν το αυγό ή το αυγό την κότα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  72. Το που εβρέθηκε τούτη η μάζα εν κάτι που έννα απαντηθεί σε 2-3 αιώνες, όπως πάμε. Συμφωνώ ότι εν απαντά η επιστήμη σε ούλλα τα ερωτήματα, ούτε η θρησκεία απαντά και αποδεικνείει τίποτε όμως στο θέμα της δημιουργίας. Η επιστήμη απλά, εμένα τουλάχιστον, διά μου παραπάνω απαντήσεις.
    Για την κότα και το αυκό έδωκε απάντηση η Μάνα πριν λλίον τζαιρό. Η κότα έκαμεν το αυκό, γιατί για να δημιουργηθεί το τσόφλι χρειάζεται μια ορμόνη που παράγει η κότα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  73. Defiance απορία. Επαρατηρήθηκαν ποττέ συμπεριφορές που ζώα οι οποίες εκδηλώναν λατρεία σε κάποιο θεό ή κάτι παρόμοιο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  74. άκουσα για ένα σκύλο που ήθελε να μπει σε μια εκκλησία... :)

    σοβαρά όμως ρε μιτσή (kidding),εν πολλά καλή (ρητορική) ερώτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  75. :p Όι τζιαι τόσο ρητορική. Θέλω να δω τη σχέση μεταξύ λογικής τζιαι πίστης σε κάποιο θεό. Πράματα που έπρεπε ναν αντιθέτως ανάλογα αλλά απ'ότι φαίνεται εν ευθέως ανάλογα τζιαι εν παράξενο.
    Ίσως ο άθρωπος να μπορεί να αντιλαμβάνεται κάποια πράματα τα οποία τα άλλα ζώα δεν μπορούν στον ίδιο βαθμό (π.χ. θάνατος-λέω τωρα εν ξερω αν είμαι σωστός) τζιαι τούτα γεννούν άλλα πράματα => φόβο για το θάνατο => πίστη στη μεταθανάτια ζωή-πράμα που εν η βάση πολλών θρησκειών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  76. Περιπτώσεις ζώων που να υπονοούν λατρεία κάποιου είδους θεότητας εν επαρατηρηθήκαν. Ο λόγος εν πιθανότητα η δομή του εγκεφάλου.
    Όσον αφορά τον εγκέφαλο, τζείνος των ανθρωποειδών αυξήθηκε λόγω της (αποκλειστηκοτητας της) χρήσης φωθκιάς. Επέτρεψεν τους να τρων κρέας ψημένο (με πολλές πρωτεΐνες), που εν πιο εύκολο στο μάσιμα που το ωμό. Τούτον επέτρεψε στους μυς τζαι τα κόκκαλα της τζεφαλής να μειωθούν τζαι να αφήκουν χώρο στον εγκέφαλο να αναπτυχθεί. Παίζει να εν τζαι ο "απαγορευμένος καρπός" το κρέας.
    Τα άλλα ζώα, λόγω περιορισμένου μεγέθους εγκέφαλο, λειτουργούν με παραπάνω "μνήμη" τζαι λλιότερη επεξεργασία πληροφοριών για λήψην αποφάσεων, που εν μέρη του εγκεφάλου που χρειάζουνται παραπάνω χώρο. Τούτη η "μνήμη", μπορεί να μεταφερθεί κληρονομικά (γεννιέται δηλαδή με fixed ένα κομμάτι της μνήμης) τζαι αποκαλούμεν την "ένστικτο". Ο άνθρωπος, ως αποτέλεσμα της κατανάλωσης του "απαγορευμένου κάρπου" απόκτησε τη "γνώση του καλού και του κακού", δηλαδή κέντρο λήψης αποφάσεων, κρίση.
    Την ώρα της προσευχής ή του διαλογισμού ασπούμε, έσιει έντονη δραστηριότητα στον πρόσθιο λοβό του εγκεφάλου, η περιοχή πίσω που το μέτωπο (τζαμαί που εν το τρίτο μάτι των Βουδιστών), η οποία βοηθάει στην εστίαση της προσοχής μας σε τζείνον που κάμνουμε. Παράλληλα όμως μειώνει τη δραστηριότητα σε μια περιοχή στο κέντρο του εγκεφάλου που αποκαλείται "νήσος", τζαι εν υπεύθυνη για τη λογική κρίση, την καχυποψία τζαι την αμφισβήτηση, που εξελικτηκά εβοήθησε στην επιβίωση. Την ώρα που προσευχήσε, ασπούμε, λειτουργεί το "πίστευε και μη ερεύνα" (χωρίς κόμμα).
    Ελπίζω να βοήθησα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  77. wow οι γνώσεις σου...:p
    Mάλιστα. Ενδιαφέρον! Ευχαριστώ να'σαι καλά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  78. Η θρησκεία, αγαπητέ D εν καθαρά θέμα τύχης. Εγεννήθηκα στην Κύπρο που γονιούς θρησκευόμενους ή όι, που γονιούς αριστερούς ή όι, που γονιούς ομονοιάτες ή όι καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την εξέλιξή μου ως ένα σημείο. Πρόσεξε το «ως ένα σημείο», γιατί που τζιαμαί τζιαι τζει υπάρχει τζιαι η προδιάθεση να θέλεις να μάθεις δκυο πράματα παραπάνω (όπως έκαμες εσύ, ίσως τζιαι εγώ, ίσως τζιαι οι παραπάνω που σε δκιαβάζουν). Κυρίως τζείνο που καθοδηγεί τον άνθρωπο να γινεί καλλύτερος, τζιαι να προσφέρει με ανιδιοτέλεια έννεν αν εγεννήθηκε σε χριστιανική ή οποιαδήποτε άλλη θρησκεία, αλλά αν έσιει το σκουλουκούι της αμφισβήτησης τζιαι της ανάγκης να μάθει πραγματικά τι συμβαίνει γυρώ του, να προσπαθεί να κατανοήσει ένναν που γίνεται πέρα που τες βιτρίνες της καθημερινότητας. Το αν τα καταφέρει εν άλλη υπόθεση, αλλά εν πιστεύκω ότι όσοι αντιπροσωπεύκουν «επάξια» το κατεστημένο να θέλουν σκεπτόμενους ανθρώπους να τους αμφισβητούν, γι' αυτό τζιαι βολεύκει τους να έχουν τυφλούς οπαδούς…

    Πολλά ενδιαφέρον το θέμα, όπως τζιαι τα παραπάνω που γράφεις. Ευχαριστώ που με έβαλες σε τούτο το μικρό παράθυρο διαφυγής που, αν μη τι άλλο, ξίννει την επιφάνεια του τι φαίνεται για να δείξει ότι η σκέψη τζιαι ο δημιουργικός διάλογος αποκτούν ούλλον τζιαι πιο βαθύ νόημα όταν γίνεται με τρόπο καθαρά αγνό…

    *))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  79. Συμφωνώ απόλυτα. Τζαι στο κάτω-κάτω, εν η ανάγκη τζαι η δίψα για γνώση που εξελίσσει μια κοινωνία (έναν σύνολο γενικά) προς το καλλύτερο τζαι όι η τυφλή υποταγή. Το ίδιον ισχύει όμως τζαι σε ατομικόν επίπεδο. Τζαι ούλλα ξεκινούν που την αμφισβήτηση, που την αντίδραση (εξού τζαι το adversor).
    Εγώ ευχαριστώ που εμπήκες στον κόπο να με θκιαβάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή